De finalisten van Startup050 City of Talent

Duobus

De zzp’er in de zorg is de laatste jaren opgejaagd wild. De Fiscus heeft de jacht geopend omdat veel organisaties in de zorg niet op de correcte wijze werken.

Duobus brengt hier verandering in! Duobus is een online platform waarop het vinden van zzp’ers met de juiste papieren en scholing, het contracteren, plannen en het factureren van de gewerkte diensten voor 95% geautomatiseerd is. Op Duobus bepalen zzp’ers o.a. hun eigen tarief iets wat logisch klinkt maar in de zorg nauwelijks voorkomt. Wij maken het werken met zzp’ers in de zorg transparant.

Duobus is een tool die planning, matching en administratie snel, gemakkelijk en leuk maakt. Met Duobus kan een zorgorganisatie ook nog eens veel goedkoper zzp’ers inzetten dan via de traditionele oplossingen.

meer info

Payt

Payt is een online dienstverlener die klanten met behulp van een intelligent platform in staat stelt om, onder eigen regie en tegen lage kosten, debiteurenbeheer uit te voeren en zelfstandig minnelijke incassotrajecten te starten en te beheren.

Payt vult facturatie- en boekhoudpakketten aan en brengt tegelijkertijd incassobureaus in verlegenheid met behulp van uitgekiende automatisering. Met Payt houden klanten de regie over het debiteurenbeheer- en incassoproces tot aan de deurwaarder. Dit geeft onze klanten maximale sturing op de klanttevredenheid en optimale grip op de klantrelatie, gedurende het hele order to cash proces.

terug naar overzicht van de deelnemers
meer info

Reloadseo

Je webwinkel 100% SEO-proof maken was nog nooit zo eenvoudig met deze Magento extensie. ReloadSEO geeft direct live feedback op keyword kwaliteit, keyword dichtheid, correcte meta-omschrijvingen, lengte van teksten en meer. De extensie laat op product niveau zien of een product SEO vriendelijk is. Ideaal voor SEO tekstschrijvers en ecommerce managers.

De Magento extensie heeft internationaal al aandacht gehad op Magento Imagine in Las Vegas in april en ook buitenlandse investeerders hebben zich gemeld. Ook in Utrecht tijdens het jaarlijkse Meet Magento werd de extensie met enthousiasme van webwinkeliers ontvangen.

Inmiddels zijn er al 30 klanten aangesloten waaronder Superfood.nl, Fysiosupplies.nl en Kappersshop.com. De startup is officieel op 15 juni gelanceerd na een uitgebreide beta-fase.nd

meer info
terug naar overzicht van de deelnemers

Omapost

#omapost verbindt je online leven met je offline oma. Een keer per maand kiest #omapost een random foto van je instagram en stuurt die – op een offline, papier kaartje – naar je oma. Op de achterkant van het kaartje staat je telefoonnummer en naam, zodat je oma je kan bellen over wat er gebeurt op de foto.

meer info
terug naar overzicht van de deelnemers

SnagTracker

Op de bouw verloopt de communicatie niet altijd even soepel, terwijl de veranderende wereld schreeuwt om heldere communicatie. Deze behoefte aan duidelijke communicatie komt voort uit:

– toenemende juridisering
– de huidige communicatie/registratie middelen (excel en mail) voldoen niet.

SnagTracker is een real-life bugtracker. De web-based software helpt bij het helder registreren en communiceren van gebreken/taken. Altijd en overal het overzicht wie/wat/waar/wanneer moet gebeuren.

meer info
terug naar overzicht van de deelnemers

Jellow

Jellow wil de wereld van freelance bemiddeling op z’n kop zetten. Jaarlijks wordt er in Nederland alleen al 3 miljard besteed aan bemiddelaars en intermediairs. Geld wat volgens Jellow beter aan andere zaken besteed zou kunnen worden. Jellow zorgt er voor dat bedrijven en freelancers elkaar direct kunnen vinden, zonder tussenkomst van derden. Dit doet Jellow onder andere door bedrijven te helpen bij het in kaart brengen en beheren van hun huidige freelance-netwerk.

De meeste freelancers kent het bedrijf (of iemand die voor het bedrijf werkt) namelijk al, men heeft het netwerk alleen nooit in kaart goed gebracht. Zonde! Door vervolgens de diverse netwerken aan elkaar te verbinden en het netwerk aan te vullen met louter gescreende professionals bouwen bedrijven samen met de freelancers aan 1 kwalitatief netwerk. Freelancers hoeven op hun beurt niet meer overal hun profiel aan te passen, maar doen dit voor alle bedrijven op 1 centrale plek.

De professional staat in het Jellow c
oncept centraal en niet een vacature. Door gebruik van Jellow worden zowel freelancers als de bedrijven minder afhankelijk van bemiddelaars. Geen hoge bemiddelings-fees meer, geen anonieme CV’s, geen onoverzichtelijke marktplaatsen, maar gewoon een werkend systeem, waar freelancers en bedrijven elkaar rechtstreeks kunnen vinden. Inmiddels hebben meer dan 230 bedrijven in heel het land toegang tot Jellow, waaronder grotere organisaties als Jumbo Supermarkten, Océ Canon, ABN AMRO, Gasterra en bijvoorbeeld Gemeente Assen. Maar ook minder grote bedrijven zien de toegevoegde waarde van Jellow en zien in dat door samen te werken en hun netwerk slim te organiseren en voordelen ontstaan.

1 van de doelstellingen van Jellow is om één noordelijk netwerk te organiseren waar goede (freelance) professionals en eindopdrachtgevers elkaar weten te vinden. Jellow is er van overtuigd dat ,door als bestaande organisaties samen te werken, het werk- en ondernemersklimaat enorm zal verbeteren 
en dat het noorden hierdoor beter in staat zal zijn om talentvolle professionals in het noorden te houden. Met name op het gebied van ‘online’ en ‘ict’. We delen al huizen, auto’s en kennis, laten we ook kennissen delen…. Jellow: ‘Samen zetten we de interim markt op z’n kop!’.

meer info
terug naar overzicht van de deelnemers

Assist Helpt

Assist Helpt – de app die zorgt voor dagstructuur
De groep autisten varieert van verstandelijk gehandicapt, normaal begaafd tot hoog begaafd. Het is een onzichtbare handicap waarover nog veel onbegrip bestaat. Op dit moment zijn er al veel apps voor kinderen beschikbaar. Maar ook deze autistische kinderen worden groot. Door hulpmiddelen aan te reiken worden ze in staat gesteld beter mee te komen in de maatschappij.

Assist Helpt is bedoeld voor adolescenten en volwassen autisten, zorginstellingen, begeleiders, ouders en gezinnen, hulpverleners, woongroepen en ambulante zorgverleners. Adolescenten en volwassenen kunnen zelf via de app middels heldere iconen een zeer vereenvoudigde agenda instellen. Een agenda die de gebruiker herinnert en stuurt op de diverse dagelijks uit te voeren taken en daarmee structuur biedt.

De app Assist Helpt: gedurende de dag wordt aan de gebruiker door middel van verschillende, eenduidige en eenvoudig te interpreteren pictogrammen aangegeven welke activiteit er op het programma staat. Meldingen van op handen zijnde activiteiten kunnen worden ingesteld door middel van een pushbericht, een geluidsignaal of trillen.
Het gebruik van de app moet simpel zijn, het model moet modern en strak zijn en weinig prikkels bevatten zodat het aansluit bij de doelgroep.

meer info
terug naar overzicht van de deelnemers

SpotOn

Slimmer ondernemen met wifi
Consumenten verwachten dat ze altijd en overal gratis toegang krijgen tot het internet. Het aanbieden van wifi was ooit een extra service, waarmee bedrijven zich konden onderscheiden, inmiddels is het echter een must geworden. Consumenten verwachten simpelweg dat het er is, met dezelfde eenvoud en ervaring als ze gewend zijn. Dit gaat helaas nog vaak mis.

SpotOn biedt een wifi oplossing aan ondernemers dat ervoor zorgt dat gasten op een toegankelijke wijze de beschikking krijgen over gratis wifi. SpotOn kijkt niet alleen naar de gebruikerservaring maar ook naar de toegevoegde waarde voor de ondernemer. Door bijvoorbeeld inzicht te bieden in klantprofielen en de ervaringen. En nog belangrijker, door ervoor te zorgen dat ze terugkomen.

SpotOn zorgt ervoor dat een ondernemer positieve relaties kan opbouwen met zijn klanten. Het biedt de mogelijkheid om klanten beter te leren kennen, feedback te ontvangen en direct te communiceren via bijvoorbeeld gerichte e-mailings en coupons. Direct en persoonlijk. Veel effectiever en ook goedkoper dan traditionele marketing. Uit onderzoek blijkt dat 61% van de gasten zich laten beïnvloeden door online recensies (op Tripadvisor, Iens etc.) alvorens een horeca te bezoeken. SpotOn biedt slimme oplossingen om de klanttevredenheid en zelfs het aantal positieve online recensies te vergroten. Wat doet Spoton met negatieve reviews? Ontevreden klanten kunnen dit simpel via SpotOn kenbaar maken, waardoor de ondernemer eerst de kans krijgt hierop te reageren en er minder negatieve recensies online komen.

Spoton wil ervoor zorgen dat elke horeca-exploitant en retailondernemer wifi aanbiedt dat toegankelijk is voor de gebruiker en van toegevoegde waarde voor de ondernemer.

meer info
terug naar overzicht van de deelnemers