Aangemelde Startups van de Holland WebWeek Groningen

SatisfiedShopping

Naar welke stad je ook gaat: je komt er altijd dezelfde winkels tegen in het straatbeeld. Van Assen tot Zaandam, van Belfast tot Budapest, van New York tot Shanghai. Online shopping biedt een uitgelezen kans om in alle niches van de markt geweldige webshops te vinden met producten die je anders niet zo snel tegenkomt. Maar wat gebeurt er? Ook online stapt iedereen naar dezelfde grote webshops toe. Van Alibaba tot Amazon, van Bol.com tot Wehkamp. Bij SatisfiedShopping vinden we dat doodzonde.

We <3 shopping. En daarom hebben we een platform neergezet waarop je die unieke, originele, leuke en goede webshops vindt. Je vindt er niet alleen de leukste shops per categorie, maar leest er ook reviews en ziet hoeveel fans een shop heeft. En: met één druk word je zelf fan. Zo bouwen we aan een geweldige online community die elkaar bestookt met de pareltjes onder de webshops. En vind je shops en producten waar je zelf nooit aan dacht.

SatisfiedShopping is opgezet door Joris Overzet en Bas Koopmans en staat klaar om de online shopping-wereld wat spannender en leuker te maken.

meer info
terug naar overzicht van de deelnemers

Pink Marketing

Pink Marketing is een objectief online adviesbureau dat adverteerders helpt bij het zo effectief mogelijk inzetten van haar (display)media.

Wist je dat de helft van de online advertenties nóóit wordt gezien? Helaas betaal je hier als adverteerder wel de volle 100% voor, daar brengt Pink verandering in. Met de opkomst van Real Time Bidding (RTB) en Programmatic Buying platforms is de online advertentiemarkt geëxplodeerd, wat niet ten goede is gekomen van de kwaliteit. Deze platforms bieden namelijk geen informatie omtrent visibility van ad’s en de websites waar de advertenties getoond worden. Terwijl je dit als adverteerder juist wilt weten. Pink brengt daar verandering in! Pink meet dankzij geavanceerde software de werkelijke waarde van elke display campagne en bezuinigt doorgaans minimaal 50% op mediakosten. Bovendien kunnen bepaalde websites worden uitgesloten (veelal komen we hier porno gerelateerde websites tegen) van de campagne en kan er worden afgeboden op niet-renderende advertentieposities. Zo wordt de kwaliteit van elke display campagne significant verbeterd!

Pink helpt adverteerders ook bij het maken van inkoopafspraken en introduceerde het afgelopen jaar het CPV-model (Cost Per View). Dankzij dit model betaalt de adverteerder alleen nog maar voor een daadwerkelijke kwalitatieve view van een display advertentie in de doelgroep. Het betalen voor advertenties die nooit worden gezien, een vrij normale situatie bij het veel gebruikte CPM-model (Cost Per Mile), behoort hiermee tot het verleden! Het oprichtingsdoel van Pink Marketing, het transparant maken van de online advertentiemarkt, is hiermee een stukje dichterbij gekomen.

meer info
terug naar overzicht van de deelnemers

wijnuitkroatie.nl

Zeer snel marktaandeel veroverd via een likorette Krusko genaamd om de focus te leggen op een wijnwebshop met wijnen uit Kroatie.

terug naar overzicht van de deelnemers

Creative Startups

Momenteel ben ik bezig met de Startup genaamd; “Creative Startups“, met deze onderneming wil ik de werkloosheid in de gemeente Groningen tegen gaan door middel van het “gratis” aanleveren van kant-en-klare webwinkels. De webwinkels die worden aangeleverd zijn klaar voor gebruik, inbegrepen zit een bedrijfsplan, logo, producten, leverancier, een training op het gebied van het online verkopen en uiteraard sta ik open om vragen te beantwoorden tijdens het proces van de webwinkel.

Wat ik hiermee wil bereiken is het volgende namelijk: een kans te bieden voor mensen die hun baan zijn kwijt geraakt door financiële problemen van hun (oude) baan, en graag hun energie omzetten van dagelijks sollicitatie brieven te sturen naar het online verkopen. Mijn motivatie is zeer groot doordat ik entrepreneuren zie als een hobby, tevens een oog heb voor een gat in de markt. Het verdien model is simpel, een x % van de winst die gerealiseerd wordt door de geleverde webwinkel, gaat naar Creative Startups.

terug naar overzicht van de deelnemers

Duobus

De zzp’er in de zorg is de laatste jaren opgejaagd wild. De Fiscus heeft de jacht geopend omdat veel organisaties in de zorg niet op de correcte wijze werken.

Duobus brengt hier verandering in! Duobus is een online platform waarop het vinden van zzp’ers met de juiste papieren en scholing, het contracteren, plannen en het factureren van de gewerkte diensten voor 95% geautomatiseerd is. Op Duobus bepalen zzp’ers o.a. hun eigen tarief iets wat logisch klinkt maar in de zorg nauwelijks voorkomt. Wij maken het werken met zzp’ers in de zorg transparant.

Duobus is een tool die planning, matching en administratie snel, gemakkelijk en leuk maakt. Met Duobus kan een zorgorganisatie ook nog eens veel goedkoper zzp’ers inzetten dan via de traditionele oplossingen.

meer info
terug naar overzicht van de deelnemers

Bevingmeter

Bevingmeter is niet alleen een maatschappelijke dienst om Groningers onafhankelijk aardbevingen te meten. Ook helpen we lokale bedrijven aan handel en zo stimuleren we de lokale economie. 

Bevingmeter is een schaalbare startup met meerdere mogelijke businessmodellen: unieke data van aardbevingen, leads generatie en internationale expansie. We zijn crowdsourced: deelnemers gebruiken onze gratis app om met hun smartphone collectief aardbevingen te meten. Bevingmeter is een Gronings initiatief en is door Groninger bedrijven ontwikkeld.

Dit is de eerste keer wereldwijd dat aardbevingen met smartphones worden gemeten. Uniek is ook hoe Bevingmeter is georganiseerd als startup: Bevingmeter is door ons bedacht, en gefinancierd, en gecoördineerd. De marketing doen we samen met NDC (DvhN). Partners Rabobank en Univé sponsoren. En de techniek is volledig uitbesteed aan Groninger specialisten.

terug naar overzicht van de deelnemers

Droppit

Heb jij ooit getwijfeld? Vast. Dat doen we namelijk allemaal. Waar sommige mensen twijfelen over hun uiterlijk of persoonlijke eigenschappen, twijfelen andere mensen over dat fantastische paar schoenen wat nu eindelijk afgeprijsd is. Kopen? Of niet kopen?
Wanneer het je niet alleen lukt een keuze te maken zijn daar vaak vrienden die maar al te graag een licht schijnen op de kwestie. Maar hoe doen zij dat? Spreek jij 45 mensen aan op Facebook? Bel je 12 vrienden om een mening te vragen? Of stuur je 67 “appjes” rond? Nee, je dropt heel simpel een vraag naar je vrienden die dan in één swipe-beweging een mening kunnen delen. Zelfs wanneer je haast hebt kun je door middel van een zelf ingesteld tijdslimiet een vraag stellen aan al je vrienden.
Wij zijn Droppit! Wij bieden een antwoord op vragen. Wij maken een einde aan twijfels.

meer info
terug naar overzicht van de deelnemers

Payt

Payt is een online dienstverlener die klanten met behulp van een intelligent platform in staat stelt om, onder eigen regie en tegen lage kosten, debiteurenbeheer uit te voeren en zelfstandig minnelijke incassotrajecten te starten en te beheren.

Payt vult facturatie- en boekhoudpakketten aan en brengt tegelijkertijd incassobureaus in verlegenheid met behulp van uitgekiende automatisering. Met Payt houden klanten de regie over het debiteurenbeheer- en incassoproces tot aan de deurwaarder. Dit geeft onze klanten maximale sturing op de klanttevredenheid en optimale grip op de klantrelatie, gedurende het hele order to cash proces.

terug naar overzicht van de deelnemers
meer info

Aware

Hoe gaat het nu met je moeder? Of met je oma?
Met de Aware app kun je makkelijk zien dat alles goed met ze gaat.

Wat is Aware?
Aware is een smartphone app, die je in staat stelt makkelijk contact te houden met de mensen om wie je geeft: of je nu alleen woont, alleen op reis bent, óf gewoon even niet samen bent. Met één simpele beweging geef je aan dat alles goed gaat. Maar mocht het onverhoopt even niet goed gaan, dan schakel je gemakkelijk je naasten in voor hulp.

Hoe werkt Aware?
De Aware app zet je op je smartphone, en vraagt je van tijd tot tijd hoe het met je gaat. Gaat het goed? Super! Dan kunnen je naasten dat snel zien in de app. Gaat het even niet goed of reageer je niet op tijd, dan krijgen ze automatisch bericht dat ze even contact met je op moeten nemen. Dat geeft een veilig gevoel!

Voor wie is Aware?
Aware is in principe door iedereen te gebruiken die een smartphone heeft. Onze grootste doelgroep zijn mensen van 55+ die alleen wonen. Wist je dat in 2050 – alleen in Nederland al – bijna de helft van de 3,7 miljoen eenpersoonshuishoudens uit 65-plussers bestaat? Met deze dienst kunnen deze mensen langer en veiliger alleen blijven wonen doordat ze altijd een netwerk van bekenden dichtbij zich hebben.

meer info
terug naar overzicht van de deelnemers

Wijkwethouder

Een onafhankelijk platform voor burgers en politici om lokale experimenten en initiatieven gemakkelijk te kunnen delen en leren van elkaar. Het geheel is een sociale enterprise met een krachtig verdienmodel.

terug naar overzicht van de deelnemers

Maddfunding

MADD is een Nederlandse maar internationaal georiënteerde ‘disruptive startup’. MADD biedt consumenten de mogelijkheid om zonder kosten en energie een goed doel of favoriete sportclub of gemeenschappelijk doel te ondersteunen. Door het installeren van de MADD browser plug-in kunnen consumenten zich aansluiten bij hun favoriete goede doel of sportclub.

meer info
terug naar overzicht van de deelnemers

Cogfor

Cogfor maakt slimme software om met de beschikbare informatie en kennis effectief om te gaan. Alle informatie en kennis dat op de digitale planken blijft liggen verzamelt Cogfor en daaruit filtert Cogfor wat voor een ieder belangrijk is zonder vooraf een profiel in te vullen. Cogfor leert iedere keer als een gebruiker de aangeboden informatie leest, deelt of bewaard, wat belangrijk is en past daarop de aanbevelingen aan. Cogfor centraliseert niet alleen alle kennis op één locatie, maar begrijpt waar een tekst over gaat en helpt een gebruiker deze informatie te vinden, zelfs als dit in een andere taal bijvoorbeeld Duits, Frans, Chinees, Engels geschreven is of als het zoekwoord niet voorkomt in de tekst. Cogfor vindt informatie effectiever dan ooit tevoren, verbindt mensen, kennis en ideeën door grenzen te openen tussen organisaties en de wereld en inspireert tot innovatieve ideeën om het maximale uit een organisatie te halen en ons als persoon doet groeien.- Vind, Verbi!nd en Inspireer

terug naar overzicht van de deelnemers
meer info

Crowd Active

Crowd Active is een gratis social sports app op IOS en Android waarmee je eenvoudig en overzichtelijk via smartphone en tablet automatisch sportvrienden en -events in jouw omgeving kunt vinden, aan kunt deelnemen en organiseren op basis van ingestelde sportvoorkeuren, afstand, leeftijd en lichamelijk vermogen. Crowd Active werkt op basis van GPS, Google Maps en is gekoppeld aan populaire sociale netwerken waarmee geregistreerd en ingelogd kan worden. Gebruikers kunnen zich daarnaast via reguliere inschrijving registreren en inloggen.

Crowd Active Network | Compleet & User Generated
De Crowd Active Network is standaard uitgerust met alle bekende sporten en kaartgegevens van gratis openbare sportlocaties in alle grote provinciesteden in Nederland. Gebruikers kunnen de Crowd Active Network zelf wijzigen en aanvullen met nieuwe sporten en locaties. Uiteraard na controle van de administrator. Naast het uitnodigen van nieuwe en bestaande gebruikers en het delen van foto’s en video is er een Meerkat en Periscope koppeling toegevoegd om live en aangekondigd sport events te streamen.

Schaalbaarheid
Crowd Active is snel schaalbaar omdat de applicatie het vermogen heeft om mee te groeien wanneer het gebruik en het aantal gebruikers groeit. Crowd Active is eenvoudig, compleet, gebruiksvriendelijk en overzichtelijk voor een groot sportief publiek.

meer info
terug naar overzicht van de deelnemers

Gadero

Startup Gadero verkoopt via internet tuinhout en sierbestrating in de Benelux. Geen Sexy product? Ecommerce-bedrijf Buitenwarenhuis is een voorloper in de markt met hout-proefmonsters die via de post worden verstuurd en klanten die korting krijgen door hun tuinbouwwerken als showtuin open te stellen voor andere klanten .

Tevens zijn wij innovatief, zo ontwikkelt BWH eigen producten zoals de succesvolle stalen tafelonderstellen en Spyx vlonderbouten zonder schroefkoppen. Meer landen worden komende jaren aangesloten. Ons Gronings bedrijf doet reeds enkele miljoenen omzet. 

meer info
terug naar overzicht van de deelnemers

Reloadseo

Je webwinkel 100% SEO-proof maken was nog nooit zo eenvoudig met deze Magento extensie. ReloadSEO geeft direct live feedback op keyword kwaliteit, keyword dichtheid, correcte meta-omschrijvingen, lengte van teksten en meer. De extensie laat op product niveau zien of een product SEO vriendelijk is. Ideaal voor SEO tekstschrijvers en ecommerce managers.

De Magento extensie heeft internationaal al aandacht gehad op Magento Imagine in Las Vegas in april en ook buitenlandse investeerders hebben zich gemeld. Ook in Utrecht tijdens het jaarlijkse Meet Magento werd de extensie met enthousiasme van webwinkeliers ontvangen.

Inmiddels zijn er al 30 klanten aangesloten waaronder Superfood.nl, Fysiosupplies.nl en Kappersshop.com. De startup is officieel op 15 juni gelanceerd na een uitgebreide beta-fase.nd

meer info
terug naar overzicht van de deelnemers

Software vergelijken

Software Vergelijken is hét platform voor bedrijfssoftware. We hebben vergelijkers waar je terecht kunt voor het vergelijken van software voor boekhouden, facturatie, urenregistratie, relatiebeheer/CRM en om een webwinkel te beginnen (webshopsoftware). Met de uitgebreide filteropties en reviews van echte gebruikers vind je bij ons de software die bij je past.

meer info
terug naar overzicht van de deelnemers

Simplicate

Simplicate is online software voor jouw bedrijfsvoering. Wij geloven dat bedrijfssoftware simpel in het gebruik moet zijn en op natuurlijke wijze moet aansluiten op bedrijfsprocessen, waardoor het inzicht en overzicht biedt. Beheer klanten, taken en projecten, registreer eenvoudig uren en offreer en factureer online.

meer info
terug naar overzicht van de deelnemers

Onlinedorp

Onlinedorp is een interactief en sociaal platform en mobiele app. Het doel van Onlinedorp is de leefbaarheid te versterken in dorpen. En dat vanuit de samenleving. Zelf én samen initiatief nemen om de leefbaarheid in het dorp te versterken. Dit kan door onderling te communiceren, crowdfunding projecten te starten voor (nieuwe) voorzieningen of door elkaar te helpen. Door de persoonlijke verbinding met ondernemers en verenigingen komen vraag en aanbod beter bij elkaar. Ondernemers kunnen daardoor makkelijker de consument bedienen.

Initiatief vanuit burgers en ondernemers. Dat betekent: samen initiatief nemen voor een leefbaar dorp, meer sociale cohesie en onderlinge betrokkenheid.

meer info
terug naar overzicht van de deelnemers

Zooport

Zooport is een platform waar ondernemers onlinemarketingadvies kunnen inwinnen bij ervaren onlinemarketingspecialisten, waarbij het advies vanaf slechts 1 euro per minuut wordt afgerekend. Het landschap van digitale marketing is voor veel ondernemers ondoorgrondelijk; de belangrijkste ontwikkelingen van gisteren zijn morgen alweer achterhaald. Waar voorheen deze kennis over het digitale landschap slechts beschikbaar was voor bedrijven met grote budgetten (via digital marketing bureaus), maakt Zooport dit nu toegankelijk voor iedereen.

meer info
terug naar overzicht van de deelnemers

Omapost

#omapost verbindt je online leven met je offline oma. Een keer per maand kiest #omapost een random foto van je instagram en stuurt die – op een offline, papier kaartje – naar je oma. Op de achterkant van het kaartje staat je telefoonnummer en naam, zodat je oma je kan bellen over wat er gebeurt op de foto.

meer info
terug naar overzicht van de deelnemers

SnagTracker

Op de bouw verloopt de communicatie niet altijd even soepel, terwijl de veranderende wereld schreeuwt om heldere communicatie. Deze behoefte aan duidelijke communicatie komt voort uit:

– toenemende juridisering
– de huidige communicatie/registratie middelen (excel en mail) voldoen niet.

SnagTracker is een real-life bugtracker. De web-based software helpt bij het helder registreren en communiceren van gebreken/taken. Altijd en overal het overzicht wie/wat/waar/wanneer moet gebeuren.

meer info
terug naar overzicht van de deelnemers

Jellow

Jellow wil de wereld van freelance bemiddeling op z’n kop zetten. Jaarlijks wordt er in Nederland alleen al 3 miljard besteed aan bemiddelaars en intermediairs. Geld wat volgens Jellow beter aan andere zaken besteed zou kunnen worden. Jellow zorgt er voor dat bedrijven en freelancers elkaar direct kunnen vinden, zonder tussenkomst van derden. Dit doet Jellow onder andere door bedrijven te helpen bij het in kaart brengen en beheren van hun huidige freelance-netwerk.

De meeste freelancers kent het bedrijf (of iemand die voor het bedrijf werkt) namelijk al, men heeft het netwerk alleen nooit in kaart goed gebracht. Zonde! Door vervolgens de diverse netwerken aan elkaar te verbinden en het netwerk aan te vullen met louter gescreende professionals bouwen bedrijven samen met de freelancers aan 1 kwalitatief netwerk. Freelancers hoeven op hun beurt niet meer overal hun profiel aan te passen, maar doen dit voor alle bedrijven op 1 centrale plek.

De professional staat in het Jellow c
oncept centraal en niet een vacature. Door gebruik van Jellow worden zowel freelancers als de bedrijven minder afhankelijk van bemiddelaars. Geen hoge bemiddelings-fees meer, geen anonieme CV’s, geen onoverzichtelijke marktplaatsen, maar gewoon een werkend systeem, waar freelancers en bedrijven elkaar rechtstreeks kunnen vinden. Inmiddels hebben meer dan 230 bedrijven in heel het land toegang tot Jellow, waaronder grotere organisaties als Jumbo Supermarkten, Océ Canon, ABN AMRO, Gasterra en bijvoorbeeld Gemeente Assen. Maar ook minder grote bedrijven zien de toegevoegde waarde van Jellow en zien in dat door samen te werken en hun netwerk slim te organiseren en voordelen ontstaan.

1 van de doelstellingen van Jellow is om één noordelijk netwerk te organiseren waar goede (freelance) professionals en eindopdrachtgevers elkaar weten te vinden. Jellow is er van overtuigd dat ,door als bestaande organisaties samen te werken, het werk- en ondernemersklimaat enorm zal verbeteren 
en dat het noorden hierdoor beter in staat zal zijn om talentvolle professionals in het noorden te houden. Met name op het gebied van ‘online’ en ‘ict’. We delen al huizen, auto’s en kennis, laten we ook kennissen delen…. Jellow: ‘Samen zetten we de interim markt op z’n kop!’.

meer info
terug naar overzicht van de deelnemers

Assist Helpt

Assist Helpt – de app die zorgt voor dagstructuur
De groep autisten varieert van verstandelijk gehandicapt, normaal begaafd tot hoog begaafd. Het is een onzichtbare handicap waarover nog veel onbegrip bestaat. Op dit moment zijn er al veel apps voor kinderen beschikbaar. Maar ook deze autistische kinderen worden groot. Door hulpmiddelen aan te reiken worden ze in staat gesteld beter mee te komen in de maatschappij.

Assist Helpt is bedoeld voor adolescenten en volwassen autisten, zorginstellingen, begeleiders, ouders en gezinnen, hulpverleners, woongroepen en ambulante zorgverleners. Adolescenten en volwassenen kunnen zelf via de app middels heldere iconen een zeer vereenvoudigde agenda instellen. Een agenda die de gebruiker herinnert en stuurt op de diverse dagelijks uit te voeren taken en daarmee structuur biedt.

De app Assist Helpt: gedurende de dag wordt aan de gebruiker door middel van verschillende, eenduidige en eenvoudig te interpreteren pictogrammen aangegeven welke activiteit er op het programma staat. Meldingen van op handen zijnde activiteiten kunnen worden ingesteld door middel van een pushbericht, een geluidsignaal of trillen.
Het gebruik van de app moet simpel zijn, het model moet modern en strak zijn en weinig prikkels bevatten zodat het aansluit bij de doelgroep.

meer info
terug naar overzicht van de deelnemers

WiQhit

WiQhit is binnenshuis (in Groningen) ontwikkelde software om eenvoudig elke website te personaliseren aan de hand van het gedrag van de individuele bezoeker. De oplossing is eind 2013 live gegaan, en inmiddels zijn er 100+ bedrijven die het gebruiken om hun online business te optimaliseren.

meer info
terug naar overzicht van de deelnemers

Belieff

Belieff streeft ernaar om iedereen in de zomer- en wintermaanden er warm bij te laten zitten. Hiervoor heeft Belieff de Dug-deken en Cozy-deken ontwikkeld. De dekens bieden warmte en zijn geschikt voor onder andere de horeca(terrassen), sportverenigingen (zoals bijvoorbeeld alle buitensporten die gebruik maken van een Dug-out) en/of voor thuis op de bank/terras.

De dekens zijn voorzien van een dubbele voering naar keuze, zoals bond, wollen stoffen, enz. en hebben het model van een deken die zich naar je lichaam vormt en om de heupen valt. Daarnaast is de Dug-deken voorzien van een (er aan vast zittende) voetenzak die de voeten op de juiste temperatuur houdt. Dit is tevens de instap. De huisstijl wordt meegenomen in het ontwerp, wat er dan voor zorgt dat elke deken uniek is en aansluit bij het imago van de organisatie, sportvereniging of het interieur. De dekens zijn multifunctioneel en met name gebruikt worden als het wat frisser is en/of de winter toeslaat.

Bij het (betaalde) voetbal bijvoorbeeld zitten wisselspelers in een Dug-out en hebben het in de wintermaanden (vaak) niet warm genoeg. Zo maken zij gebruik van verschillende warmtebronnen om op temperatuur te blijven, welke in veel gevallen niet toereikend zijn en de voeten afkoelen. Naast dat het niet voldoende warmte biedt, oogt het slordig en past de (kleuren)combinatie veelal niet bij de vereniging. De Dug-deken biedt de mogelijkheid om dit probleem op te lossen. Met de Dug-deken zitten wisselspelers er warm bij, ook de voeten, kunnen ze hun sponsor promoten en geeft het een uniforme en verzorgde (club)uitstraling.

De Dug-deken kan ook dienen als Club-deken voor toeschouwers op de tribune. Zo zouden supporter een deken in de supportersshop kunnen kopen, helemaal in de stijl van hun favoriete sportvereniging/club. Een willekeurig bedrijf die tien business plaatsen in het stadion huurt, kan ervoor kiezen tien dekens van Belieff aan te schaffen, waardoor het bedrijf zijn/haar klanten tijdens de wedstrijd letterlijk warm houden. Daarnaast maakt men ook promotie, aangezien elke deken voorzien wordt met het eigen logo. Kortom een win-win situatie!

Ook in de horeca geldt een win-win situatie. Door het gebruik van de Cozy-deken verlengen horecaondernemers immers hun (terras) seizoen waardoor klanten langer gebruik zullen maken van de buiten faciliteiten omdat ze geen kou ervaren, wat betekent meer omzet!

Op dit moment staan wij in de startblokken om een pilot te gaan draaien bij een o.a. een eredivisie club uit het betaalde voetbal en een horeca ondernemingen in Nederland met een groot buitenterras.

Wij geloven dat deze dekens ‘de oplossing’ zijn voor de meerdere problemen die in de wintermaanden ervaren worden bij buitensporten, horeca en/of gewoon thuis op de bank.

Ben jij opzoek naar warmte? Geloof in Belieff, want Belieff houdt je warm!

meer info
terug naar overzicht van de deelnemers

DenkWerkT

Het in augustus 2015 gestarte DenkWerkT geeft op 40 verschillende vraagstukken gratis gepersonaliseerd juridisch advies. Deze adviezen richten zich op bedrijven, ondernemers, consumenten en burgers, en worden gegeven door juridische adviessystemen op de website van DenkWerkT. Het kan gaan om vragen als: “heb ik recht op een erfenis?”, maar ook “kan ik bij mijn klant incassokosten in rekening brengen?”. Indien de bezoeker naar aanleiding van het advies de hulp in wil roepen van een jurist of advocaat, worden de ingevoerde gegevens doorgezonden aan de traditionele advocatuur en juridisch adviseurs. Ook bevat de website een zoekfunctie en een chatfunctie waarmee er direct contact kan worden opgenomen. De website zal nog uit breiden tot circa 60 adviessystemen.

meer info
terug naar overzicht van de deelnemers

SpotOn

Slimmer ondernemen met wifi
Consumenten verwachten dat ze altijd en overal gratis toegang krijgen tot het internet. Het aanbieden van wifi was ooit een extra service, waarmee bedrijven zich konden onderscheiden, inmiddels is het echter een must geworden. Consumenten verwachten simpelweg dat het er is, met dezelfde eenvoud en ervaring als ze gewend zijn. Dit gaat helaas nog vaak mis.

SpotOn biedt een wifi oplossing aan ondernemers dat ervoor zorgt dat gasten op een toegankelijke wijze de beschikking krijgen over gratis wifi. SpotOn kijkt niet alleen naar de gebruikerservaring maar ook naar de toegevoegde waarde voor de ondernemer. Door bijvoorbeeld inzicht te bieden in klantprofielen en de ervaringen. En nog belangrijker, door ervoor te zorgen dat ze terugkomen.

SpotOn zorgt ervoor dat een ondernemer positieve relaties kan opbouwen met zijn klanten. Het biedt de mogelijkheid om klanten beter te leren kennen, feedback te ontvangen en direct te communiceren via bijvoorbeeld gerichte e-mailings en coupons. Direct en persoonlijk. Veel effectiever en ook goedkoper dan traditionele marketing. Uit onderzoek blijkt dat 61% van de gasten zich laten beïnvloeden door online recensies (op Tripadvisor, Iens etc.) alvorens een horeca te bezoeken. SpotOn biedt slimme oplossingen om de klanttevredenheid en zelfs het aantal positieve online recensies te vergroten. Wat doet Spoton met negatieve reviews? Ontevreden klanten kunnen dit simpel via SpotOn kenbaar maken, waardoor de ondernemer eerst de kans krijgt hierop te reageren en er minder negatieve recensies online komen.

Spoton wil ervoor zorgen dat elke horeca-exploitant en retailondernemer wifi aanbiedt dat toegankelijk is voor de gebruiker en van toegevoegde waarde voor de ondernemer.

meer info
terug naar overzicht van de deelnemers

iivent

iivent is een combinatie van een smartphone-app, een website (mobiel en regulier) en een database. De smartphone-app, neemt iemand’s geo-positie op met behulp van GPS en zoekt vervolgens razendsnel de dichtstbijzijnde events op die op dat moment gaande zijn, of op het punt staan om te beginnen. De verschillende events worden vervolgens zo optimaal mogelijk weergegeven op een kaart van de persoon zijn omgeving. Ieder type event krijgt zijn eigen icoon, zodat het direct herkenbaar is. Een persoonlijk zoekprofiel en een zelflerend systeem zorgen ervoor dat de zoekresultaten optimaal aansluiten bij iemand’s persoonlijke wensen.
Naast eenmalige activiteiten zoals concerten, feesten en festivals, kunnen ook vaste activiteiten getoond worden, zoals een zwembad, museum en kinderboerderij. In principe is iivent dus om een zoekdienst die zoekt op een combinatie van tijd en locatie.
iivent lost echter niet alleen een probleem van de gebruiker op. Ondernemers in de horeca en organisatoren van evenementen moeten vaak veel moeite doen om hun doelgroepen te bereiken. Dit komt doordat de huidige kanalen waarlangs ze dit proberen bijzonder inefficiënt zijn. Affiches, advertenties in kranten, uitladders, etc. hebben allemaal één ding gemeen: Op de verkeerde plek, op de verkeerde tijd. Zeker in de huidige tijd, waarin een nieuwe mobiele generatie hun informatie vooral on demand willen hebben, functioneert dit slecht. iivent biedt hen een platform om hun informatie wel op de juiste plek en de juiste tijd over te brengen en geeft bovendien snelle feedback over het publiek.

meer info
terug naar overzicht van de deelnemers

RTRVR

RTRVR helpt je je verloren spullen terug te krijgen.

Door een RTRVR (een slimme sleutelhanger) aan je sleutels, je tas of ander voorwerp te bevestigen en deze met onze gratis app te registreren, ontvang je een berichtje op je smartphone wanneer het gevonden is en afgeleverd bij de gemeente of een van de andere afhaalpunten.

Tijdens de KEI-week is de eerste RTRVR aan een studente overhandigd door wethouder Paul de Rook. Hiervan is verslag gedaan door RTV Noord

meer info
terug naar overzicht van de deelnemers

Check-It

Check-It heeft als doel om horeca bedrijven te voorzien van een op maat gemaakte online marketing platform waarmee ze direct en in realtime consumenten in hun omgeving kunnen bereiken. Daarnaast willen we door middel van een slimme data analyse pakket horeca bedrijven voorzien van de mogelijkheid om gemakkelijk inzicht te krijgen in belangrijke prestatie indicatoren omtrent hun bedrijfsvoering. Hiermee willen we horecaondernemers een actieve invloed geven in hun bedrijfsprestatie en zodoende hun concurrentie positie versterken. Horeca bedrijven profiteren van deze voordelen door gebruikt te maken van onze online platform “Check-It voor Bedrijven”.

De drijvende kracht achter Check-It voor Bedrijven is onze consumenten mobile app “Check-It”.

Met Check-It bekijk je de sfeer van je favoriete kroegen en clubs live! Zo weet je altijd en overal waar je bent wanneer het helemaal los gaat in je favoriete club en mis je nooit meer de leukste stapavonden. Daarnaast blijf je met Check-It op de hoogte van de leukste acties van clubs en kroegen bij jou in de buurt. Kortom, Check-It maakt van elke stapavond de avond van jouw leven!

Al met al streeft Check-It door middel van de nieuwste technologische ontwikkelingen om zowel horecabedrijven als consumenten naar een betere toekomst te brengen!

meer info
terug naar overzicht van de deelnemers

Surprise Dinner

Uit eten gaan is leuk. Een traktatie voor jezelf. Nieuwe smaken ontdekken, onbekende terreinen verkennen en jezelf verrassen. Maar vertel eens eerlijk: hoe vaak kíes jij echt voor een eetavontuur? Want de pizzeria op de hoek is natuurlijk wél zo gemakkelijk. Die ken je. En je weet dat je er lekker eet.
Surprise Dinner gelooft dat het anders kan. Onverwachter, spannender, verassender. Wij sturen je op ontdekkingstocht en serveren je nieuwe smaken op onbekend(er) terrein!

Hoe het werkt?
Ga naar surprisedinner.nl. Vertel ons wanneer je uit eten wilt, kies een thema en geef aan wat jouw diner mag kosten. Wij zorgen voor een onvergetelijke culinaire verrassing. En reken er maar op dat je iets anders gaat proeven dan de welbekende frietjes, biefstuk en sla van je favoriete eetcafé. Of die vertrouwde pizza Carbonara. Onze ‘curatoren’ (waaronder foodbloggers en chefs) hebben eigenhandig bijzondere adressen voor je geselecteerd. Je uiteindelijke locatie ontvang je een uur voor aankomst op je mobiel. Wat je gaat eten blijft tot op het laatste moment een verassing.

Durf jij je over te geven aan het onbekende? Aan nieuwe smaken en onverwachte ontdekkingen? Kies dan voor een Surprise Dinner! 
Surprise Dinner: geef je over, ontdek en geniet!

De pilot van Surprise Dinner gaat medio Oktober van start in Groningen

meer info
terug naar overzicht van de deelnemers

Afosto

Afosto (Nieuwe kijk op retail)

De retailbranche schreeuwt al een tijdje om technologische innovatie om het consumentengedrag te kunnen bijbenen. Omnichannel is nu het te volgen devies. Het volledig laten samensmelten van online en offline retail en zo een totaalbelevenis creëren voor je consument. “Prima idee, maar hoe en waar begin ik als retailer?”

Afosto met als locatie Protonvalley in Groningen is een innovatief bedrijf dat door middel van zelf ontwikkelde softwaretechniek een online platform aanbiedt aan haar partners en winkeliers. Hierin brengt zij alles samen in één systeem en is het altijd en overal inzichtelijk. Afosto faciliteert een online kassasysteem, een webshop en een interactieve etalage. Een unieke combinatie! Afosto en haar nieuwe kijk op retail maakt haar partners en retailers klaar voor de toekomst. Niet om te kunnen bijbenen, maar om de consument een stap voor te zijn! Iedere retailer kan zich nu volledig focussen op omnichannel, met als basis de betrouwbare online infrastructuur van het Afosto Platform voor optimaal succes!

De jonge en creatieve ondernemers Tjeuke Horsten en Peter Bakker zijn het gezamenlijke brein achter Afosto. De direct meetbare groei van het bedrijf uit zich in; meer partners en winkeliers, een hard groeiend team van interne specialisten en steeds meer innovatieve technieken. Door tevens als ´Branchewinnaar Betaal- en Voorraadsystemen tijdens de Business Succes Award 2014´ uit de bus te komen, ziet de toekomst er voor Afosto behoorlijk veelbelovend en zonnig uit.

meer info
terug naar overzicht van de deelnemers